توزیع بیش از ۵ هزار بسته «مشق احسان» میان دانش آموزان گیلانی
کد خبر: 3998831
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

توزیع بیش از ۵ هزار بسته «مشق احسان» میان دانش آموزان گیلانی

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گیلان، از راه اندازی ۲۵ غرفه بنیاد احسان در سطح استان خبر داد و گفت: از محل اعتبارات بنیاد احسان و مشارکت‌های مردمی ۵۸۰۰ بسته در استان آماده توزیع میان دانش آموزان است.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد کرمی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان گیلان امروز، 29 شهریور در آیین پویش ملی «مشق احسان» که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر سپردن کار مردم به خود مردم و پای کار آوردن آنان برای حل مشکلات، اظهار کرد: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام مطابق با رسالت اجتماعی خودش اقدام به توزیع بسته های حمایتی در مقاطع مختلف زمانی کرده است.

وی با بیان اینکه بنیاد احسان طی چهار سال اخیر پویش «مشق احسان» با محوریت اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان کمتر برخوردار را راه اندازی کرده است، افزود: امسال مالکیت برند «مشق احسان» را به مجموعه‌های مردم نهاد و جهادی واگذار کردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گیلان، با اشاره به همکاری دو گروه از مجموعه های مردم نهاد با بنیاد احسان بیان کرد: گروه اول شامل سازمان های مردم نهاد و مؤسسات خیریه و جهادی است که در امر آموزش به‌صورت تخصصی حضوری و مجازی به ارائه خدمات به دانش آموزانی می‌پردازند که توان استفاده از امکانات آموزشی شهرهای بزرگ و مراکز استان ها را ندارند.

کرمی، با بیان اینکه گروه های مردم نهاد و جهادی اقدام به شناسایی دانش آموزان مناطق محروم و حاشیه شهر و ارتباط گیری با آنان می کنند، گفت: بنیاد احسان به‌ویژه طی دوران شیوع کرونا فعالیت خود را دوچندان کرده و اقدام به اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند کردیم.

وی گروه دوم از همکاران بنیاد احسان را در حوزه جلب مشارکت دانست و اضافه کرد: در حال حاضر 25 غرفه جلب مشارکت های مردمی در نقاط مختلف استان راه اندازی کردیم و مردم بیش از یک میلیارد ریال به بنیاد کمک کردند تا بتوانیم برای دانش آموزان کمتر برخوردار گوشی هوشمند و تبلت و لوازم التحریر و کیف و کفش و لباس مدرسه تهیه کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گیلان، با بیان اینکه از محل اعتبارات بنیاد احسان و مشارکت های مردمی 5800 بسته در استان آماده توزیع بین دانش آموزان است، تصریح کرد:  امیدواریم با همراهی مجموعه های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد یک حرکت همگانی را برای شناسایی گروه های جهادی مردم نهاد توانمند شکل دهیم و مردم را وارد عرصه کمک رسانی کنیم.

انتهای پیام
captcha